I had a dream

27 maart 2018

Jimmy & Christine

‘I had a dream’

Toen we een klein jaar geleden via FocusPlaza in gesprek waren met Gerrit en het trieste verhaal hoorden van 1 van de sponsorkinderen die overleed omdat het niet op tijd bij het ziekenhuis konden komen, waren we geraakt. Mijn man en ik. We wilden graag een goed doel sponsoren en dit was ons doel!

Jimmy & Christine zijn een prachtig stel die opgegroeid zijn in een arm deel van Uganda. Een gedeelte dat door UCCF 15 jaar geleden in hun hart gesloten is. De droom van dit echtbaar was het starten van een basiskliniek voor eerstelijns zorg.

Een klein jaar geleden openden ze de deuren en ze helpen ongeveer 300 patiënten per maand. Wat een zegen voor het dorp. Het verhaal van het meisje Reina is het levende bewijs dat de kliniek vruchtbaar is. Het meisje is op het allerlaatste moment in haar jonge levendje gered en is nu helemaal gezond. Baby’s zijn geboren en honderden mensen zijn geholpen.

Zondag gingen we er heen, we mochten kijken in de kliniek. Het was schrijnend om te zien. Ze hadden zo hun best gedaan, vertelden vol trots over de mooie apparaten en de prachtige bedden die ze hadden gekocht... In onze ogen was het een donkere kliniek waar de gloeilampjes flikkerden. Muren niet geschilderd en gaten in het dak...

Schrijnend voor ons... maar voor hen? Nee absoluut niet. Het is een plek van hoop, een plek van visie, een plek van dromen. Zij hebben een droom, de droom om mensen te helpen, ze zorg te geven, mensenlevens te redden. Hoop brengen waar nodig is! Feest in de kliniek, feest voor de patienten, feest in de Hemel, wat een hart hebben deze twee mensen. Meer dan bijzonder!

Het was een zeer intensief bezoek, we waren gesloopt. Gesloopt van de indrukken en de verhalen.. met heel veel trots en respect voor Jimmy en Christine zwaaiden we tot de kliniek een stipje was aan de horizon. Benieuwd voor de toekomst en de plannen die God heeft met deze mensen!