safari

27 maart 2018

Vroeg op...om kwart over 6 eerst een bakkie koffie of thee om wakker te worden en dan hup de auto in om de wilde dieren van Oeganda te spotten.
Het dak was open dus onze koppies staken er  allemaal bovenuit. Iedereen stond op scherp en camera's bij de hand. In de middag gingen we met de boot het water op. Het bovendek was helemaal tot onze beschikking. Of eigenlijk die hebben we ons een soort van toegeëigend.Eén opa durfde het aan om midden tussen ons in te zitten. Wij hebben een paar mooie Hollandse hits ingezet die door iedereen uit volle borst meegezogen werd. Maar opa hield goed vol tussen de zo gezellige Hollanders.
Het leek eigenlijk net een cruise alleen dan de Oegandese vorm ;-)
We hebben enorm genoten van de safari.
Midden tussen de savanne en over het mooie water van Oeganda kwamen we de mooiste dieren tegen...van geitjes tot wrattezwijntjes, nijlpaarden, krododillen, een kolifantje ( die zie je maar heel, heel zelden), antilopen, impala's, gazellen, olifanten, waterbuffels, kingvisjes, ibus en veel meer kleurrijke dieren.
Met bergen op de achtergrond en de meest prachtige vormen van bomen.
Tussen de safari's door was er even tijd voor ontbijt, lunch en ontspanning. Allemaal goed geregeld. Even lekker met een boekje en een drankje aan de rand van het zwembad. Heerlijk afkoelen in het zwembad en Jan liet ons zien hoe goed hij bommetjes kon maken. Hij kreeg dan wel een paar boze blikken van een paar andere vakantiegangers maar daar maakte Jan zich totaal niet druk om.
Ik zelf wilde wel eens weten of ze in Oeganda nog andere massagetechnieken hebben als in Holland maar die zijn toch wel hetzelfde. Ik kwam weer helemaal zen aan het diner.
Na het diner kregen we als verrassing een optreden van Oegandese traditionele dansers.
We hebben onze billen ook flink mee laten schudden. Dat was nog even hard werken zo na het eten. Maar zoo mooi om te zien hoe ze aan het dansen en trommelen waren. Vol passie.Fijn om na zulke emotionele en heftige dagen ook even wat ontspanning te hebben en alles even een plekje te kunnen geven.
Met een lekker drankje, veel gezelligheid, en mooie en goede gesprekken hebben we de dag afgesloten. Zo waardevol hoe je als groep met elkaar optrekt, elkaar leert kennen en met elkaar kunt delen.

1. Nellie:
    28 maart 2018
    O o o o die bommetjes van Jan 😬🙈.
  2. Joke:
    28 maart 2018
    Wat een geweldig leuk en mooi reis verslag !!